03.08.2006, 08:09
speedysebi schrieb:i
aber der kommentar der engländer gibt mir schon zu denken, dass man von dem neuen turbo-s-motor nicht so viel hört wie beim kompressor. weil der motor so schön urig, rumpelig is hab ich mich ja schlussendlich doch fürn mini und nicht für ne andere quark-kiste entschieden...
kommt auch immer drauf an, wer drin gesessen ist und wie gut der hört

Ein Testbericht in der ADAC Motorwelt fällt auch anders aus als in der Sportauto oder Autobild Motorsport...
Der Sound in den Videos auf mini2.com war jedenfalls nicht übel.
Und vom Fahrwerk ist die Autoweek offensichtlich begeistert:
The car itself feels amazing at the track, with a nimbleness that allows for point-and-shoot driving at its best. Balancing the car on its throttle, easing off and feeding in the gas to aim the front of the car wherever one wills it, snapping the steering to maintain long drifts through sweeping turns—the Mini allows for it all while forgiving even the most ham-fisted maneuvers.
For prospective Mini shoppers, the ride should be even more fun with the optional sport suspension. Mini engineers say much of the harshness found in the cars’ suspension tuning is erased in the new car, with the standard suspension on both cars allowing for a more comfortable ride.
