16.02.2006, 23:56
was mich an Wohis Post ein paar Seiten weiter vorne beruhigt hat war folgender Absatz:
das heisst für mich eigentlich, dass es nicht wirklich schädlich ist, mit Pulleyumbau und mit original-SW zu fahren. Wer meine Geschichte kennt weiss, dass genau das bei mir der Fall war (JCW Umbau mit Originalsoftware). So hat auch JCW es mir auf meine Anfrage geschrieben. Im Forum wird immer striktest davor gewarnt, mit Pulleyumbau ohne Softwareanpassung zu fahren.
PS: Niki, really nice picture and nice webesite
Randy Webb schrieb:....
You may notice I mention the ECU as a performance upgrade, but do not initially recommend it as a necessary safety upgrade in conjunction with the supercharger pulley. The MINI uses a Seimens EMS 2000 ECU to monitor and meter air/fuel ratios, ignition timing and a host of other functions. This is a very advanced system. Instead of using a mass air flow sensor (MAF) for metering fuel, which is upstream of most density and flow changes, the EMS 2000 uses a temperature and manifold air pressure sensor (T/MAP) downstream of the entire air intake path. This is true density and because of the location after the CAI, throttle body, supercharger and intercooler, the ECU is able to meter fuel accurately and safely even after our upgrades. Bottom line to this important sidebar: an ECU upgrade is nice to have, not need to have.
......
das heisst für mich eigentlich, dass es nicht wirklich schädlich ist, mit Pulleyumbau und mit original-SW zu fahren. Wer meine Geschichte kennt weiss, dass genau das bei mir der Fall war (JCW Umbau mit Originalsoftware). So hat auch JCW es mir auf meine Anfrage geschrieben. Im Forum wird immer striktest davor gewarnt, mit Pulleyumbau ohne Softwareanpassung zu fahren.

PS: Niki, really nice picture and nice webesite

