12.10.2018, 11:02
Krumm, tut mir leid, dir widersprechen zu müssen. Google mal nach "Petrol Engines in the BMW Group/PSA Peugeot Citroën Cooperation". Ein wirklich umfangreiches und lesenswertes Dokument, das BMW damals erstellt hat.
Ich zitiere daraus:

Mit bescheidenen 5 bar lässt sich auch beim besten Willen keine Direkteinspritzung realisieren. Dafür bräuchte es schon 100 bis 200 bar.
Mich wundert aber schon, dass du das nicht weißt.

___
Ich zitiere daraus:
Zitat:High-performance turbocharged power unit with direct fuel injection. (Anm.: Im Unterschied zum Sauger, der das nicht hat)Intake duct = Saugrohr
The second engine in the range is a direct-injection (Anm.: dito) high-performance
gasoline engine with an exhaust gas turbocharger.
Two different casting processes are used in production of the cylinder head:
While the cylinder head on the direct-injection power unit is manufactured in a low-pressure die-casting process, the normal-aspiration engine is made in the innovative lost-foam casting process developed for the first time to production level in a six-cylinder power unit in the light-alloy foundry at BMW’s Landshut
Plant.
Optimised combustion process for exemplary emission management.
An electric pump delivers fuel into the plastic injection rail housing the four injection valves. The optimum injection volume is calculated by the engine control unit taking numerous parameters into account, fuel being injected into the intake duct at a pressure of approximately 5 bar.

Mit bescheidenen 5 bar lässt sich auch beim besten Willen keine Direkteinspritzung realisieren. Dafür bräuchte es schon 100 bis 200 bar.
Mich wundert aber schon, dass du das nicht weißt.

___