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P0420 nach Katalysator Wechsel
#16

(01.07.2021, 23:18)#TeamWeizen schrieb:  Also wenn die Steuerkette gelängt ist gehen die Steuerzeiten richtung spät.
Die Zündung erfolgt über den Geber an der Kurbelewelle und die Verbrennung genauso vollständig, die Ventile machen ja noch später auf
Ob da jetzt die Ventilüberschneidung beim Ladungswechsel so viel Gemisch durchlässt - ich kanns mir nicht vorstellen...

Und das bissl Öl ist doch auch untergeordnet.

Sicher dass die Einspritzdüsen alle in Ordnung sind? Ich hätte jetzt erst ma da gesucht wenn so ein Fehler kommt.
Das Endoskop hat gezeigt dass der Kat verschmolzen ist oder wie? Aber doch nicht von einer gelängten Steuerkette...

Ich zitiere mal den Kollegen aus dem Mini2.com Forum

no worn stretch timing chain if driven for to long will hurt 02 sensors and cat and can effect valve stem seals and valves ie have see many cracked before, i also been seeing a fair few valve seats dropping out on to rear of the valves if overheated

the 02 sensors react to the gases post and pre cat if cat blocked will over heat upstream and will also cause low reading from down stream, it will also have effect on upstream sensor reaching 600c ie the switching point to closed loop running

yes to all timing chain biggest effect car runs lean or rich due to retard running and more throttle to get it to revs causes more damage,

vale stem seals the rubber goes hard 8 years ish or 100k ish max, the oil seeps to cat and goes hard carbon blocks the cat,, when this happens causes back pressure and heat and finishes off things like piston rings and loads the oil with carbon more so,, hence why a engine refresh around 80k is best option with these engines and must change the cat and sensors at same time as will be all done at those mileages


Und bisher hatte er zu 100% RECHT!

Trotzdem geht es mir ja nach wie vor darum warum mir das Auto den Fehler eines defekten Kat schmeißt
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